mandag 23. august 2021

Cruella de Vil - Kåpe del 2 av 5

Materialer

Det kan vel hverken sies å være praktisk eller særlig enkelt å få til en modell som ligner på den nedenfor, så jeg startet jakten på kåpemønster med åpent sinn.


Etter litt frem og tilbake landet jeg på The Zinnia Jacket, et gratismønster fra Mood Sewciety. 


Jeg kommer til å droppe pynteknapper på ermene, og lommeklaffer. Men vil trolig fore kåpen da jeg synes det er verdt den ekstra jobben. 

Neste steg ble da å finne imitert dalmatiner pels, noe som ikke var enkelt, spesielt siden jeg som så ofte med slike prosjekt har en kort tidsfrist, noe som utelukket alle kjøp fra utlandet pga leveringstid.

Jeg la inn en bestilling hos Rainbow Tekstil på korthåret pels med ca 1-2 cm hår, og krysser fingrene for at rask levering medfører at jeg har stoffene i løpet av noen dager. Jeg valgte hvitt forstoff, da jeg er redd rødt vil farge over på pelsen. Edit; mulig tiden blir så knapp at jeg ikke rekker å fore den. Jakter på postmannen hver dag nå, i håp om at stoffet er på veg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar