fredag 27. august 2021

Cruella de Vil - Kåpe del 3 av 5

Klargjøring

Måling for å finne aktuell størrelse er alltid like spennende. 

Bust 90 cm, 35,5 inch, size 9

Waist 71 cm, 28 inch, size 10

Hip 98 cm, 38,5 inch, size 10

Denne gangen ser det ut til at str 10 blir vinneren. Siden stoffet kom dagen før antrekket skulle være ferdig, rekker jeg ikke å fore.

Mønsteret er printet, tapet og klippet. Oppgitt stoffmengde var 3,5 yard (3,2m), jeg kjøpte 3,5 meter, og er glad for det. Så skal man sy større størrelser, så kan anbefalt stoffmengde virke litt lite.


Måtte planlegge klippingen litt, da det ikke gikk tre kåpe lengder i lengden når jeg hadde 3, 5 meter med stoff. Siden materialet var fuskepels, så måtte selvsagt også pelsretning hensyntas.



Oppleggskanten på kåpen ble riktig pelsretning når jeg la den smilende på baksiden av stoffet.

Når alle bitene var klippet satt jeg med 15 deler (droppet lomme og klaff), og nok stoff til å sy en veske i tillegg dersom jeg ønsker.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar