torsdag 15. desember 2022

Buksekurs

 Endelig er det klart for nytt sykurs med Stina Smith  💖

I tre dager fordypet vi oss i passform og søm av bukser. Det var veldig spennende og utrolig lærerikt. 
Vi tok utgangspunkt i et buksemønster "Dalia". Så ble kroppen målt og mønster tilpasset hver og en. Dette er en tettsittende bukse, og bena smalner inn.

Test ble sydd i samme stoff som hovedbuksen skulle sys i, bomullssateng med stretch. Ytterligere justeringer ble gjort av mønsteret etter test syingen.


Dette mønsteret var inkludert sømrom på 1,5 cm, slik at vi hadde litt å gå på ved behov for justeringer.


Mange gode tips til hvordan sy pene lommer, og eventuelt hvordan justere de. Godt fokus på profesjonell finish, og sømteknikk.


Selve snittet på buksen var kjempefint, så jeg ble godt fornøyd med resultatet. Selv om det er i trangeste laget for min del, så kan jeg ikke si annet enn at den sitter som støpt.


Bilde viser at venstre lomme stikker litt ut, og dette kunne jeg justert litt ihvertfall. Er en typisk utfordring med lommene som ikke sitter helt inntil, så det skal jeg være ekstra obs på ved neste bukse.


Ser at lommen ikke ligger helt inntil, men greit nok.


Veldig fornøyd med kurs, egen innsats og resultat :) Blir garantert flere bukser!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar