onsdag 4. mai 2022

Festivalantrekk

Da er våren forhåpentligvis på veg og festivaltiden rett rundt hjørnet. I den forbindelse skal jeg sy en jumpsuit av lin og valget falt på mønsteret "The Cherry Jumpsuit" fra MoodSewciety. "Featuring 4 patch pockets, perfectly sized to fit your cell phone and lip gloss, and an irresistible pointed collar for added sass, this jumpsuit will make you feel badass, just like one of Charlie’s Angels"

Størrelse etter følgende mål

Bust 88 cm, 34,6 inch, size 7

Waist 72 cm, 28,3 inch, size 12

Hip 100 cm, 39,4 inch, size 12

Så da blir det en str 12, så får jeg vurdere å sy inn dersom det blir for stort på overkroppen. 

Denne gangen skal jeg sy en muslin, slik at jeg vet hvor mye stoff jeg trenger og hvordan den passer før jeg klipper i dyrt stoff.

Muslinen består av følgende deler (alt foruten de 4 lommene):

  • Overdel bak x2
  • Overdel front x4
  • Erme x2
  • Midjebånd x2 mot brett
  • Krave x4
  • Front bukse x2
  • Bak bukse x2

Muslin i Tilda bomuldstoff.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar