fredag 15. april 2022

Begonia Asian Tundra

Denne Begoniaen fikk jeg i gave, og er slettes ikke sikker på hvilken type det er. Mest sannsynlig er det en Begonia Rex "Asian Tundra", men jeg kan lett ta feil. Etter sporadisk vanning i ca 6 mnd kommer det nå blomster. Har hverken gitt den gjødsel eller påfyll av jord, så må lese meg litt opp på hva den trenger.

Den står plassert i sørvindu, og på grunn av mye direkte sollys er det satt opp solskjerming i vinduet.

 April 2022

Den blomstrer fint enda, men blomstrene er svært skjøre. Bladene faller lett av og jeg vurderer om det må gjødsles litt i håp om at blomstrene blir litt sterkere. Men det kommer stadig nye blomster ihvertfall.

April 2022

Nå er det gjødsling annenhver uke, så får vi se hvordan det fungerer.

April 2022

Tja, gjødsling annenhver uke gikk rett i glemmeboken, så den erfaringen gikk jeg glipp av.

Oktober 2022

Oktober 2022

Spennende med nye blad som skiller seg ut fargemessig. Denne vokser godt pr desember 2022. Er i en periode flyttet til vestvendt vindu i andre etasje, så får vi se hvordan den endringen fungerer.

Fungerte ikke særlig å flytte den. Den fikk ny jord i mars 2023.

Siste gjødsling: 30.08.22, 07.05.22, 24.04.22

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar